Informacja dla przedsiębiorców

Informujemy, że właściciel nieruchomości, na której prowadzona jest Działalność Gospodarcza ma obowiązek zawrzeć umowę na odbiór odpadów komunalnych, które zostały wyprodukowane podczas jej trwania (brak możliwości korzystania z koszy przeznaczonych na odpady pochodzące z gospodarstw domowych). Kopię umowy zawartej z danym podmiotem wpisanym do rejestru działalności regulowanej na terenie gminy Zelów należy niezwłocznie dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Zelowie.

Każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą zobowiązany jest zawrzeć indywidualną umowę na odbiór odpadów komunalnych z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej na terenie gminy Zelów (wykaz podmiotów dostępny jest w Urzędzie Gminy oraz na stronie internetowej – http://zelow.pl/wp-content/uploads/2022/01/REJESTR-DZIALALNOSCI-REGULOWANEJ.pdf

W związku z powyższym na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2 oraz art. 6 ust. 5a Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022 r. poz. 2519) właściciele nieruchomości, na terenie których jest prowadzona działalność gospodarcza, zobowiązani są do niezwłocznego przedstawienia kopii umowy w zakresie odbierania odpadów komunalnych i dowodów uiszczania opłat.

Dokumenty można dostarczyć w następujący sposób:

  • zostawiając w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Zelowie,
  • przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Zelowie, ul. Żeromskiego 23, 97-425 Zelów
  • pocztą elektroniczną na adres mailowy: umzelow@zelow.pl/


Zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 3 Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, gmina obowiązana jest prowadzić ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych.

 Informujemy, że niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami powstającymi na skutek prowadzonej działalności gospodarczej.

W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części, tj. przeznaczoną na cele mieszkaniowe oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni:

uiszczać opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zgodnie ze złożoną deklaracją do Urzędu Miejskiego w Zelowie za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej,

zawrzeć dodatkową umowę na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym, za część dotyczącą nieruchomości niezamieszkałej, na której jest prowadzona działalność gospodarcza.

W przypadku prowadzenia w części lokalu mieszkalnego obsługi biurowej bądź gdy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą nie posiada wydzielonego odrębnego pomieszczenia na jej prowadzenie lub jego usługi opierają się na usługach intelektualnych (np. doradztwo prawne, usługi terapeutyczne, grafika komputerowa), bądź prowadzi je poza miejscem zamieszkania (np. usługi transportowe lub budowlane itp.), należy :

dostarczyć oświadczenie o rodzaju pełnionych usług z zapisem, iż w związku z prowadzoną działalnością nie wytwarzają Państwo odpadów komunalnych, ,

dostarczyć oświadczenie, iż  nie mają Państwo wydzielonego pomieszczenia na prowadzenie swojej działalności, a usługi prowadzone są poza miejscem zamieszkania.

Powiadomienie gminy o ww. okolicznościach pozwoli na zweryfikowanie przypadków, w których obowiązek zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych nie jest wymagany.
Każde złożone oświadczenie będzie szczegółowo weryfikowane pod kątem możliwości wytwarzania odpadów.


Jednocześnie informujemy, że przedsiębiorcom nieposiadającym umowy na odbieranie odpadów komunalnych grozi kara grzywny na podstawie art. 10 ust. 2 ww. Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Oświadczenie dla osób prowadzących działalność

Może Cię zainteresować

Mikołaj i elfy zapraszają na Świąteczny Jarmark w Zelowie!

Dzień Pracownika Socjalnego

VIII sesja Rady Miejskiej w Zelowie

Wybory uzupełniające Sołtysa sołectwa Grabostów

Skip to content