II sesja Rady Miejskiej w Zelowie

Zapraszamy na II sesję Rady Miejskiej w Zelowie, która odbędzie się w dniu 16 maja 2024 roku o godz. 11.00 w Domu Kultury w Zelowie, ul. Kościuszki 74, z następującym porządkiem obrad:

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
  4. Przedstawienie „Raportu o stanie Gminy Zelów za 2023 r.”.
  5. Ocena zasobów pomocy społecznej za 2023 r.
  6. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie powołania Komisji Rady Miejskiej
    w Zelowie:
    a) Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Zelowie,
    b) Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Zelowie,
    c) Komisji Finansów Publicznych, Rozwoju Gospodarczego, Rolnictwa i Ochrony
    Środowiska Rady Miejskiej w Zelowie,
    d) Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Bezpieczeństwa Rady Miejskiej w Zelowie,
    e) Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej Rady Miejskiej w Zelowie,
    f) Komisji Mieszkaniowej Rady Miejskiej w Zelowie,
    g) Komisji Inwentaryzacyjnej Rady Miejskiej w Zelowie.
  7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyznaczenia przez Radę Miejską w Zelowie
    Wiceprzewodniczącego Rady do wykonywania czynności związanych z poleceniem wyjazdu służbowego wobec Przewodniczącego Rady.
  8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej
    na lata 2024-2032.
  9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany w budżecie Gminy Zelów na 2024 rok.
  10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Zelowa.
  11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia dotacji w roku 2024 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków.
  12. Wolne wnioski i informacje.
  13. Zakończenie sesji.

Szanowni Mieszkańcy,

porządek sesji przewiduje przedstawienie „Raportu o stanie Gminy Zelów za 2023 rok”.

Zgodnie z art. 28aa ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.
z 2024 r., poz.609) „Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy”.

Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim.

Rada Miejska rozpatrzy raport podczas sesji w miesiącu czerwcu br. na której podejmowana będzie uchwała Rady Miejskiej w Zelowie w sprawie absolutorium.  Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. (art. 28aa ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym).

Nad przedstawionym raportem przeprowadzana jest debata. W debacie nad „Raportem
o stanie Gminy Zelów za 2023 rok” zabierają głos radni oraz mieszkańcy gminy.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób, do Przewodniczącego Rady Miejskiej
w Zelowie.

Zgłoszenie do pobrania tutaj, bądź w Biurze Rady Miejskiej w Zelowie (pokój 120, I piętro Urzędu Miejskiego w Zelowie). 

Zgodnie z ust. 8 art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym: Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby”.

O terminie sesji czerwcowej będziemy informować na stronie www.zelow.pl w aktualnościach.

Mieszkańcy chcący zabrać głos w dyskusji nad „Raportem o stanie gminy za rok 2023” mogą przekazać swoje zgłoszenie do Biura Rady Miejskiej w Zelowie, z siedzibą przy
ul. Żeromskiego 23.

Adres e-mail: brm@zelow.pl

Telefon kontaktowy 44 635 15 43.  

Raport o stanie Gminy Zelów za 2023 rok (Plik PDF 5,4 MB)

Może Cię zainteresować

V edycja Konkursu dla KGW o Nagrodę Małżonki  Prezydenta RP

Wykaz nieruchomości do sprzedaży

Gminny Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Maurycowie – 24 i 27 grudnia nieczynny

Skip to content