Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym
Gmina Zelów planuje przystąpić do programu grantowego pn. „Granty PPGR – Wsparcie dzieci z rodzin popegeerowskich w rozwoju cyfrowym”
Dofinansowanie będzie można otrzymać na:
- nowy sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (w wyjątkowych przypadkach możliwy jest zakup komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu);
- ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
- usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym
w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny lub uczeń szkoły średniej, który osiągnął pełnoletniość w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.
Beneficjentami ostatecznymi projektu są uczniowie szkół podstawowych oraz uczniowie szkół średnich.
Wnioskodawcą będzie Gmina Zelów, zaś Rodzice/opiekunowie prawni lub pełnoletni uczniowie szkół średnich zobowiązani są do przedłożenia następujących dokumentów:
- oświadczenie będące podstawą do umożliwienia złożenia wniosku przez Gminę Zelów,
- zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
- informację o wyborze sprzętu i możliwości zapewnienia Internetu.
Oświadczenie złożone przez rodziców/opiekunów prawnych oraz osoby pełnoletnie zostanie zweryfikowane w zakresie jego poprawności. W szczególności, czy składający oświadczenie jest uprawniony do ubiegania się o wsparcie tj.
- czy dziecko wskazane w oświadczeniu zamieszkuje miejscowość, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej;
- czy dziecko wskazane w oświadczeniu jest członkiem rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie/opiekunem prawnym) który pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej
i zamieszkiwał w miejscowości objętej PPGR; - dziecko wskazane w niniejszym oświadczeniu nie otrzymało na własność lub w drodze użyczenia w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
W celu poprawnej weryfikacji należy dołączyć dokument potwierdzający fakt zatrudnienia w danym PPGR.
Szczegółowe informację dostępne na stronie: https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr
Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego lub ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletność wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 4 listopada 2021r. do Urzędu Miejskiego w Zelowie (pokój 106).
Pliki do pobrania:
Informacja o wyborze sprzętu i możliwości zapewnienia Internetu
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Oświadczenie dla rodzica/opiekuna
Oświadczenie ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletność