XXXVII sesja Rady Miejskiej w Zelowie

30 maja 2022 roku o godz. 10.00 w Domu Kultury w Zelowie, ul. Kościuszki 74, odbędzie się XXXVII sesja Rady Miejskiej w Zelowie, z następującym proponowanym porządkiem obrad:

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
  4. Przedstawienie „Raportu o stanie Gminy Zelów za 2021 rok”.
  5. Informacja o stanie ochrony przeciwpożarowej na terenie Gminy Zelów za 2021 r.
  6. Informacja z realizacji uchwał Rady Miejskiej w Zelowie za okres od 1 lutego 2022 roku do 30 kwietnia 2022 roku.
  7. Informacja o ważniejszych działaniach Burmistrza Zelowa w okresie  od 1 lutego 2022 roku do 30 kwietnia 2022 roku.
  8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2022-2029.
  9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany w budżecie Gminy Zelów na 2022 rok.
  10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie oceny sytuacji ekonomiczno – finansowej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Zelowie.
  11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności gruntowej na nieruchomości stanowiącej własność Gminy Zelów.
  12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy Zelów. 
  13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu  przez nieruchomość stanowiącą własność Gminy Zelów (dot. dz. nr 125).
  14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu  przez nieruchomość stanowiącą własność Gminy Zelów (dot. dz. nr 182).
  15. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu  przez nieruchomość stanowiącą własność Gminy Zelów (dot. dz. nr 185).
  16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu  przez nieruchomość stanowiącą własność Gminy Zelów (dot. dz. nr 186) .
  17. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu  przez nieruchomość stanowiącą własność Gminy Zelów (dot. dz. nr 591).
  18. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu  przez nieruchomość stanowiącą własność Gminy Zelów (dot. dz. nr 181).
  19. Wolne wnioski i informacje.
  20. Zakończenie sesji.

Szanowni Mieszkańcy,

porządek sesji przewiduje przedstawienie „Raportu o stanie Gminy Zelów za 2021 rok”.

Zgodnie z art. 28aa ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r., poz.559) „Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy”.

Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim.

Rada Miejska rozpatrzy raport podczas sesji w miesiącu czerwcu br. na której podejmowana będzie uchwała Rady Miejskiej w Zelowie w sprawie absolutorium.  Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. (art. 28aa ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym).

Nad przedstawionym raportem przeprowadzana jest debata. W debacie nad „Raportem
o stanie Gminy Zelów za 2021 rok” zabierają głos radni oraz mieszkańcy gminy.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób, do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Zelowie.

Zgłoszenie do pobrania tutaj, bądź w Biurze Rady Miejskiej w Zelowie (pokój 120, I piętro Urzędu Miejskiego w Zelowie). 

Zgodnie z ust. 8 art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym: Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby”.

O terminie sesji czerwcowej będziemy informować na stronie www.zelow.pl w aktualnościach.

Mieszkańcy chcący zabrać głos w dyskusji nad „Raportem o stanie gminy za rok 2021” mogą przekazać swoje zgłoszenie do Biura Rady Miejskiej w Zelowie, z siedzibą przy ul. Żeromskiego 23.

Adres e-mail: brm@zelow.pl

Telefon kontaktowy 44 635 15 43

Raport o stanie Gminy Zelów za 2021 rok (plik PDF 7,73 MB)

Może Cię zainteresować

V edycja Konkursu dla KGW o Nagrodę Małżonki  Prezydenta RP

Wykaz nieruchomości do sprzedaży

Gminny Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Maurycowie – 24 i 27 grudnia nieczynny

Skip to content