XXV sesja Rady Gminy Zelów i raport o stanie gminy

Przewodniczący Rady Miejskiej w Zelowie informuje, że na dzień 28 maja 2021 roku na godz. 10:00 w Domu Kultury w Zelowie, ul. Kościuszki 74, zwołana została XXV sesja Rady Miejskiej w Zelowie. 

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
  4. Przedstawienie „Raportu o stanie Gminy Zelów za 2020 rok”.
  5. Informacja z realizacji uchwał Rady Miejskiej w Zelowie za okres od 1 lutego 2021 roku do 30 kwietnia 2021 roku.
  6. Informacja o ważniejszych działaniach Burmistrza Zelowa w okresie  od 1 lutego 2021 roku do 30 kwietnia 2021 roku.
  7. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Zelów z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2020.
  8. Ocena zasobów pomocy społecznej za rok 2020 dla Gminy Zelów.
  9.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Zelów oraz zagospodarowania tych odpadów.
  10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki opłaty dla nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. 
  11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym.       
  12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właścicieli nieruchomości.
  13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2021-2029.
  14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany w budżecie Gminy Zelów na 2021 rok.
  15. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Zelowie.
  16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w Statucie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Zelowie.
  17. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VI/58/2019 Rady Miejskiej w Zelowie z dnia 28 marca 2019 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany   miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Zelów, na terenie miasta i gminy Zelów, zmienionej uchwałą Nr XV/166/2020 Rady Miejskiej w Zelowie z dnia 28 lutego 2020 roku.      
  18. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych.  
  19. Wolne wnioski i informacje.
  20. Zakończenie sesji.

            W związku z trwającą epidemią wirusa SARS-CoV -2 rekomenduje się ograniczyć udział osób uczestniczących w sesji do radnych Rady Miejskiej w Zelowie, pracowników obsługi sesji oraz osób zaproszonych w celu przedstawienia materiałów nad którymi rada będzie obradowała.

            Przypominam także, o zapisie w § 24 ust. 1 pkt 2 lit c Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów
w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 1356) nakładającym obowiązek zakrywania ust i nosa, w zakładach pracy oraz budynkach użyteczności publicznej.

Szanowni Mieszkańcy,

porządek sesji przewiduje przedstawienie „Raportu o stanie Gminy Zelów za 2020 rok”.

Zgodnie z art. 28aa ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz.713 z późn. zm.) „Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy”.

Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim.

Rada Miejska rozpatrzy raport podczas sesji w miesiącu czerwcu br. na której podejmowana będzie uchwała Rady Miejskiej w Zelowie w sprawie absolutorium.  
Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. (art. 28aa ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym).

Nad przedstawionym raportem przeprowadzana jest debata. W debacie nad „Raportem
o stanie Gminy Zelów za 2020 rok” zabierają głos radni oraz mieszkańcy gminy.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób, do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Zelowie.

Zgłoszenie do pobrania tutaj, bądź w Biurze Rady Miejskiej w Zelowie (pokój 120, I piętro Urzędu Miejskiego w Zelowie). 

Zgodnie z ust. 8 art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym: Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby”.

O terminie sesji czerwcowej będziemy informować na stronie www.zelow.pl w aktualnościach.

Mieszkańcy chcący zabrać głos w dyskusji nad „Raportem o stanie gminy za rok 2020” mogą przekazać swoje zgłoszenie do Biura Rady Miejskiej w Zelowie, z siedzibą przy ul. Żeromskiego 23.

Adres e-mail: brm@zelow.pl

Telefon kontaktowy 44 635 15 43.  

Raport o stanie Gminy Zelów za 2020 rok (Plik PDF 5,4 MB)

Print Friendly, PDF & Email

Może Cię zainteresować

Tydzień bibliotek

Międzynarodowy Dzień Zdrowia Roślin

II sesja Rady Miejskiej w Zelowie

Trenuj z wojskiem

Skip to content