Dostępny samorząd
Celem poprawy dostępności do usług publicznych świadczonych przez jednostki samorządu terytorialnego dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami Gmina Zelów w ramach projektu „Dostępny samorząd – granty” realizowanego przez Państwowy Fundusz Osób Niepełnosprawnych w ramach Działania 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 zrealizowała następujące zadania:
- Wymieniono drzwi wewnętrzne – Wymiana drzwi wewnętrznych ze względu na likwidację progu wraz z likwidacją progów w drzwiach zewnętrznych.
- Zakupiono krzesło ewakuacyjne – Zapewnienie osobom z dysfunkcjami ruchu bezpiecznej możliwości ewakuacji. Krzesło ewakuacyjne to produkt bezpieczeństwa, który został specjalnie zaprojektowany, aby umożliwić osobie o ograniczonej sprawności ruchowej szybkie i bezpieczne schodzenie po schodach podczas ewakuacji.
- Zakupiono nosze ewakuacyjne -Zapewnienie osobom z dysfunkcjami ruchu bezpiecznej możliwości ewakuacji.
- Zakupiono usługi Tłumacz Migam – Spełnienie wymogów dostępności w zakresie osób głuchych i niedosłyszących.
- Stworzenie nowej strony internetowej Gminy Zelów zgodnej w wymogami WCAG 2.1
- Usługa doradcza w zakresie dostępności
- Zakup tablic ewakuacyjnych tyflograficznych i tablic informacyjnych z systemem Braille’a – Umożliwienie osobom z dysfunkcją wzroku możliwości odczytywania informacji i poruszania się w siedzibie budynku Urzędu Miejskiego w Zelowie. Ilość tablic ewakuacyjnych tyflograficznych – 4 sztuki. Ilość tablic informacyjnych z systemem Braille,a – 70 sztuk. Tablice zostały zamontowane na stałe.
- Usługa doradcza w zakresie przygotowania
- Zakup pętli indukcyjnej – Pętla indukcyjna wspomagająca słyszenie dla osób z niepełnosprawnością słuchu.
Kwota otrzymanego grantu wyniosła 51.500,00 zł