Wnioski na zakup preferencyjny paliwa stałego
Mieszkańcy Gminy Zelów od 16 listopada 2022 r. będą mogli składać wnioski na zakup preferencyjny paliwa stałego dla gospodarstw domowych w okresie do 31 grudnia 2022 r.
Wnioski można pobrać:
- na stronie internetowej Gminy Zelów www.zelow.pl (tutaj)
- w Urzędzie Miejskim w Zelowie ul. Żeromskiego 23
- u Sołtysa wsi
Wypełniony dokument należy złożyć:
- w wersji elektronicznej – za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art.2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. oświadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r poz.344. tj. za pomocą skrzynki ePUAP lub na adres umzelow@zelow.pl wniosek o zakup opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym[1]
W przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem maila bez opatrzenia stosownym podpisem wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia. - na piśmie – w Urzędzie Miejskim w Zelowie w Sali USC (wejście od ul. Wysockiego)
Gmina Zelów przystąpiła do zakupu paliwa stałego (węgla kamiennego) na podstawie Ustawy z dnia 27.10.2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych (Dz.U. 2022 r., poz. 2236), która weszła w życie dnia 3 listopada 2022 r.
Obecnie Mieszkańcy Gminy mają możliwość wnioskować o zakup preferencyjny paliwa stałego dla gospodarstw domowych na okres do 31 grudnia 2022r. Wnioski dotyczące drugiego okresu tj. od dnia 1 stycznia 2023r. będą zbierane w późniejszym terminie, o czym zostaną Państwo poinformowani.
Zakupić węgiel po preferencyjnej cenie będzie mogła osoba fizyczna z gospodarstwa domowego, która jest uprawniona do dodatku węglowego i spełnia następujące warunki :
Dodatek węglowy przysługuje gospodarstwom domowym spełniającym następujące warunki:
- głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego wnioskodawcy musi być kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe,
- wskazane przez wnioskodawcę źródło ogrzewania zasilane jest węglem kamiennym, brykietem lub peletem zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego,
- wskazane przez wnioskodawcę źródło ogrzewania musi być wpisane lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB), o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków,
- wpisanie bądź zgłoszenie głównego źródła ogrzewania do CEEB uprawniające do przyznania dodatku węglowego musi być zrealizowane do dnia 11 sierpnia 2022 r. Wskazany termin nie dotyczy nowych źródeł ogrzewania, tj. wpisanych lub zgłoszonych po raz pierwszy do CEEB (o których mowa w art. 27g ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków).
- W ramach zakupu preferencyjnego członek gospodarstwa domowego będzie mógł kupić węgiel w dwóch partiach.
Ilości możliwe do zakupu w tych okresach zostały określone w rozporządzeniu Ministra Aktywów Państwowych z dnia 2 listopada 2022 r. w sprawie ilości paliwa stałego dostępnej dla jednego gospodarstwa domowego i wynoszą:
- 1,5 t do dnia 31.12.2022 r.
- 1,5 t od dnia 01.01.2023 r. do 30.04.2023 r.
Na dziś Gmina zamieściła informację o zamiarze zakupu węgla dla gospodarstw domowych na swoim BIP i zarejestrowana została na stronie www.ciepło.pl. Obecnie czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy podmiotu wprowadzającego do obrotu paliwa stałe, aby otrzymać niezbędne informacje i dokumenty w celu ustalenie szczegółów zamówienia na węgiel. O postępach i szczegółach w realizacji zamówienia, będziemy Państwa informować na bieżąco.
Więcej informacji na temat zakupu preferencyjnego paliwa stałego dla gospodarstw domowych znajdą Państwo pod linkiem:
[1] Podpis osobisty to zaawansowany podpis elektroniczny. Prawdziwość danych posiadacza podpisu potwierdza certyfikat podpisu osobistego, zawierający imię (imiona), nazwisko, obywatelstwo oraz numer PESEL. Podpis osobisty wywołuje dla podmiotu publicznego taki sam skutek prawny jak podpis własnoręczny. Podpis osobisty może służyć m.in. do podpisu dokumentów elektronicznych wysyłanych do urzędu.
Wniosek (doc 46 KB)